Sunday, November 21, 2010

Hari2 yang berlalu...

Hari demi hari berlalu... pejam celik, pejam celik, da dua thn lebih aku bersama dirinya... banyak yang aku belajar dari dirinya..menyayangi dengan ikhlas,menyintai dengan ikhlas, jujur, setia... walaupun die tak melafazkan semua bnda tu, tp disebabkan keikhlasan dirinya atas diriku, aku memahaminya dan sangat menyintai dirinya...

Pernah satu ketika aku kehilangannnya...saat itu, aku tersedar yang aku tak ley jauh darinya. aku mememerlukan dirinya di setiap helah nafasku ini...aku berharap, sekiranya aku menghembuskan nafas terakhirku, biarlah aku di atas pangkuannya..hanya itu yang ku pinta..aku menyintainya tulus dari hatiku...

Kebelakangan ini aku seringkali terpikir, sempatkah tuk aku bina kehidupan keluarga dengan dirinya..masihkah ada masa tuk aku menjadi isterinya yang sah..masihkah ada waktu untuk aku memberikn zuriat tanda cinta ikhlas aku padanya...masihkah ada waktu tuk aku dengar panggilan "mama" dari zuriat tanda cinta kami berdua...

Aku berharap, Tuhan masih memberi aku ruang..insyaAllah~

Hari2 yang berlalu....semuanya tidak dapat diulang lagi, hanya dikenangkan saja...
Aku nak si dia tahu yang aku amat menyayanginya sehingga ke hujung nyawaku..hingga denyutan nadiku yang terakhir... aku harap, aku tetap bersama dirinya, aku tetap di dalam hatinya...

Sunday, October 24, 2010

For The Rest Of My Life..

I praise Allah for sending me you my love
You found me home and sail with me

And I`m here with you
Now let me let you know
You`ve opened my heart
I was always thinking that love was wrong
But everything was changed when you came along
OOOOO
And theres a couple words I want to say

For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you. loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever I I`ll be there for you

I know that deep in my heart
I feel so blessed when I think of you
And I ask Allah to bless all we do
You`re my wife and my friend and my strength
And I pray we`re together eternally
Now I find myself so strong
Everything changed when you came along
OOOO
And theres a couple word I want to say

For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you. loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever I I`ll be there for you

I know that deep in my heart now that you`re here
Infront of me I strongly feel love
And I have no doubt
And I`m singing loud that I`ll love you eternally

For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you.loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever I I`ll be there for you

I know that deep in my heart

Artist: Maher Zain
Album: Thank You Allah
Copyright: Awakening Records 2009













"cinta suci yang terindah"

Tuhan..berikanlah aku cinta...

Ya Allah...
Tuhan yang Maha Mengasihi serta yg Maha Mengampuni..
Aku hamba yang lemah...
Aku memohon hanya pada-Mu...
Aku memohon agar dia adalah yang terbaik agamaku,
untukku, untuk keluargaku...
Aku memohon keberkatan dalam hubungan kami berdua..

Ya Allah..
Panjangkan jodoh aku dan dia..
Aku harap, hanya maut yang boleh memisahkan kami berdua...
Amin...


"cinta suci yang terindah"

Dua Dunia...

Dua Dunia...

manusia dijadikan dua...lelaki dan perempuan...
haiwan dijadikan dua...jantan dan betina...
perasaan... sedih dan gembira...
rase...pahit dan manis..

Semuanya dua...

Saturday, October 23, 2010

Ya Allah!!

Astaghfirullahal'adziim.. inilah bahagian solat yg paling selalu diabaikan ramai...

Assalamualaikum wr wb, BESARNYA makna DOA YANG KITA LUPAKAN - semasa duduk antara dua sujud.

Dalam tidak sedar setiap hari kita memohon didalam solat kita..tetapi sayangnya, kita hanya memohon tanpa memahami.. sekadar tersebut dibibir, tetapi tidak tersentuh dari hati kita selama ini.. Marilah kita mula menghayati ketika kita duduk di antara dua sujud semasa solat.. Dengan rendah hati nyatakanlah permohonan ampun kepada Allah :

Rabbighfirli (Tuhanku, ampuni aku)

Diamlah sejenak, buka dada dan diri kita untuk menerima ampunan dari Allah seperti membuka diri ketika merasakan hembusan angin sepoi-sepoi atau menerima curahan air hujan ketika kita masih kecil. Tetaplah membuka diri kita untuk menerima ampunan Allah Ulangi permintaan itu beberapa kali hingga kita merasakan ketenangan.Kemudian sampaikanlah permintaan kedua,

Warhamni (sayangi aku)

Diam dan tundukkanlah diri kita untuk menerima kasih-sayang Allah yang tak terhitung besarnya. Bukalah dada kita seluas-luasnya agar semakin banyak kasih-sayang Allah yang kita terima

Ulanglah beberapa kali hingga kita merasa cukup. Berturut-turut sampaikanlah permintaan2 berikut dengan cara sebagaimana tersebut di atas, satu persatu..

Wajburnii (tutuplah aib-aibku)

Warfa'nii (angkatlah darjatku)

Warzuqnii (berilah aku rezeki)

Wahdinii (berilah aku petunjuk)

Wa'Aafinii (sihatkan aku)

Wa'fuannii (maafkan aku)

Setelah selesai, diamlah sejenak lalu sampaikan rasa syukur kita. Betapa besarnya nilai sebuah doa ini..sebuah doa yang kita hanya lewatkan begitu sahaja.. Dalam tidak kita sedar selama ini kita seperti sedang berpura-pura memohon sesuatu.

Sebaik-baik manusia ialah orang yang dapat memberi manfaat kepada orang lain (Hadis riwayat Al-Qudhi).

InsyaAllah~

InsyaAllah (versi melayu)...Maher Zain

Setiap kali diriku merasa seperti tidak mampu meneruskan hidup lagi...
Terasa sangat kehilangan entah apa...
Menyatakan bahwa diri ku begitu sendirian
Semua ku lihat kelam-malam

Dan kegelapan menyelubungi di seluruh jiwa ku
Adakala nya diriku merasa begitu tak berdaya
Hilang daya ku melihat jalan mana yang harus ku pilih

Namun ku cekal kan hati ku..
Jangan ada rasa putus asa
Walaupun aku menapak kecil..
Namun tidak pernah aku kehilangan harapan

Kerna ku yakin Allah selalu di sampingkuInsya Allah akan dapat ku mencari jalan cahaya..

Setiap kali diri ku melakukan satu kesalahan lagi
Terasa bagaikan pintu taubat tertutup bagi ku
Dan bahawa telah lambat untuk ku mencari jalan taubat
Adakala nya diriku menjadi bingung
Keputusan yang salah yang ku pilih
Keputusan sebegini menghantui fikiran
Dan hati ku penuh dengan rasa malu

Namun ku cekal kan hati ku..
Jangan ada rasa putus asa
Walaupun aku menapak kecil.. Namun tidak pernah aku kehilangan harapan

Kerna ku yakin Allah selalu di sampingku. - www.iluvislam.com

Maher Zain, Thank You Allah



"cinta suci yang terindah"

Bencana Lidah | iluvislam.com + discover the beauty of islam

Credit to:Bencana Lidah | iluvislam.com + discover the beauty of islam

Lisan atau lidah manusia memang gemar membuat janji, tetapi seringkali pula jiwa tidak ingin menepati janji yang dibuat oleh lisan tadi. Maka dengan itu jadilah janjinya bohong atau janji yang dimungkiri. Itu adalah tanda-tanda adanya sifat nifaq pada orang itu.

Allah telah berfirman:

"Wahai orang-orang yang beriman tepatilah janji-janji." (Surah l-Maidah : 1)

Allah s.w.t. telah memberikan setinggi pujian ke atas Nabi Ismail a.s. di dalam kitab-Nya yang mulia dengan firman-Nya:

"Sesungguhnya dia (Ismail) adalah benar janjinya." (Surah Maryam : 54)

Apabila Saiyidina Abdullah bin Umar telah hampir menemui ajalnya, beliau berkata:

"Sebenarnya dulu ada seorang Quraisy telah meminang puteriku, dan aku telah mengikat suatu perjanjian untuk menikahkan puteriku itu kepadanya. Demi Allah aku tidak gemar menemui Tuhan, sedang sepertiga dari sifat nifaq itu ikut bersama-samaku. Oleh itu saksikanlah, bahawasanya aku telah menikahkan si Fulan itu dengan puteriku."

Diceritakan dari Abdullah bin Abul-Khansa’, katanya:

"Saya pernah mengikat janji dengan Rasulullah s.a.w. sebelum baginda diangkat menjadi nabi. Ada barang yang saya janjikan kepadanya akan saya bawa ke tempat yang telah dipersetujui, tetapi malangnya saya terlupa hari itu dan juga esoknya. Maka saya mendatanginya pada hari ketiga, dan saya dapati baginda masih tetap menunggu di tempatnya. Bila saya sampai, maka baginda berkata:

"Wahai pemuda! Engkau telah menyakiti aku dengan janjimu, sebab saya berada di sini menunggu sejak tiga hari lalu."

Ibnu Mas’ud r.a. pula bila berjanji, niscaya dia akan berkata: "InsyaAllah."

Cara beginilah yang lebih baik. Sesudah berkata InsyaAllah, jika ia memang faham bahawa menepati janji itu adalah wajib, maka hendaklah ia menepati janji itu, kecuali jika dihalangi oleh keuzuran. Akan tetapi jika ketika membuat janji itu, hatinya telah bertekad untuk memungkirinya.

Maka itulah yang dinamakan sifat nifaq.

Sabda Rasulullah s.a.w.:

"Tiga perkara, barangsiapa yang berada di dalamnya, maka ia dicap munafik, sekalipun ia puasa, sembahyang dan mengaku dirinya seorang Muslim, iaitu; bila berbicara ia bohong, bila berjanji ia mungkiri dan bila menerima amanah dia khianati."

Sabda Baginda yang lain:

"Empat perkara yang jika seseorang manusia ada di dalamnya, maka ia menjadi munafik, dan barangsiapa mempunyai salah satu dari sifat-sifat itu, samalah seperti ia mempunyai sifat kemunafikan, sehingga dia menjauhinya lagi: Jika berbicara dia dusta, jika berjanji dia mungkiri, jika membuat pengakuan dia belot dan jika menuntut dia curang."

Sifat-sifat ini hampir-hampir tertimpa ke atas orang yang ketika berjanji, dia siang-siang telah berazam untuk menyalahi janjinya ataupun yang memungkiri janji tanpa apa-apa keuzuran.

Adapun orang yang berazam untuk menepati janji, tiba-tiba tanpa disangka-sangka pula timbul suatu keuzuran yang menghalangnya dari memenuhi janjinya, maka orang itu tiadalah terkira seorang munafik meskipun pada lahirnya sifat kemunafikan itu berlaku atas dirinya.

Namun sebaik-baiknya, hendaklah dia cuba menghindarkan diri dari terkena sifat kemunafikan itu sebagaimana dia menjauhkan dirinya dari hakikat kemunafikan juga; iaitu apabila berjanji, cari jalan supaya keuzuran tidak akan berlaku tanpa ada sebab yang benar-benar dharurat.

Sahabat.. ketahuilah. Apabila dimungkiri, ia sakit dan pedih. Jadi hindarilah dari memungkiri janji.



"cinta suci yang terindah"

I'm back!!




dear my blog...

da lame aku tak mencoretkan diariku di dlm blogku ini... terlalu bz sehingga tak berkesempatan nk menyinggah...

Pelbagai cerita suka dan duka yang berlaku didalam hidupku...tujuh bulan telah berlalu...aku masih lagi tetap aku. cuma status ku ini telah berubah..berubah kerana seorang lelaki~aku telah dimiliki..tp , tuk permulaan ni, aku tak mahu cerita lagi pasal status aku ni..

April,Mei, Jun, Julai, Ogos, Sept, Oct....

April 2010...

After abes VIVA, n setel everything..aku merantau ke kL..belom rezeki dapat keje lagi tyme tu.. penghujung bulan april, bakal ibu mertuaku telah dimasukkan ke HKL..so, aku dgn senang hati menjage beliau.. bukan orang lain pon, ibu aku jugak nnt..=)

Mei 2010...

Dua Dunia...knape aku kate dua dunia...bila adanya gembira, pasti ada sedih...
kisah sedih yang melanda aku dan si dia.. pada 11Mei 2010...Kak yong accident..keadaan k.yong sgt teruk..k.yong terlantar di hospital..begitu juga dgn bakal ibu mertuaku..mereka berdua berada di hospital yg same. Bakal ibu mertuaku terlantar di hospital kerana menghidapi kanser.. SEDIH yang teramat..aku hanya mampu berdoa tuk mereka berdua.. Pada 23 Mei 2010, aku rase tak sedap hati..entahlah..aku pon tak phm perasaan ini... Jam menunjukkn pukul 930 mlm..si dia menelefonku..=( bakal ibu mertuaku telah kembali ke rahmatullah..ketika itu, aku dalam perjalanan pulang dari Perak=>KL.. hnya Tuhan yang tahu perasaan aku ni..smpai KL area kol, 1230mlm.. da lewat klo aku nk trus balik ke Pekan, Pahang..

Keesokan paginya, aku amik tiket ke Pekan, Pahang..tiketku pukul 1030pagi..smpai di pekan pukul 500petang..bas agak lambat...tak sempat aku nk melihat muka arwah untuk kali terakhir..Semoga arwah ibu ditempatkan dikalangan org2 yang beriman..InsyaAllah~ berakhirlah Mei untukku...

Jun 2010...

Tiada apa yang berlaku di jun..aku masih mencari keje..mcm2 interview da aku pegi...mcm2 vacant da yg aku isi...dan di penghjung bulan jun...ketika aku jalan2 di Tesco extra Cheras...aku ternampak satu vacant...aku try n trus dpt~Alhamdulillah...bermula la kerjaye ku di bulan julai nnt~

Julai 2010...

1st julai..1st day mula keje..keje yg sgt fun..keje ku sbgai retail sales coordinator..seronok sgt keje kt kedai jam tu..walaupun basic gajiku tak sebesar dan setinggi ijazahku dan juga tidak seglamour mane, tp aku sentiase bersyukur kerana aku mnjlani kehidupan dan kerja yg sgt seronok..aku dapat bos yg baik, partner yg baik..sebulan berlalu dengan hepi...

Ogos 2010...

aku masih lagi bekerja di tempat yg same dan pada pertengahan ogos '10..aku telah bertukar keje..di Habib jewels.. erm..mencarik pengalaman kerja=) until now...aku masih lagi di situ...

September 2010...

kehidupanku seperti biase..Cuma, pada bulan ni status aku telah bertukar...dari SINGLE-> IN A RELATIONSHIP -> ENGAGED...

Alhamdulillah...pada 11 September'10, aku telah bertunang dengan Shamsul Azreen Mohamad~
Semoga Allah sentiase meredhai hubungan kami berdua hingga ke akhir hayat kami berdua..dan InsyaAllah, kami mndapat restu kedua belah pihak...


......25 September 2010....

majlis Hari Raya di company si dia...


to be continue...










"cinta suci yang terindah"

Saturday, April 3, 2010

StRess menguasai Diri...

bila stress mula menguasai diri...
of cos la sgt tension, n bile bnda ni dtg, kesian la insan2 yg rapat denganku.
terpakse kna tempias stress ni..kita tk sedar bnda ni akn
menyakitkan n mnyusahkan owg lain..
maafkan syg taw..

Friday, February 12, 2010

{ windu }

"cinta suci yang terindah"

Serius windu sgt kt ShaMsul Azreen...

**RiSau**

wisau sangat bile Yen bagitaw mak ader sakit Kanser Tekak...
dijangke mak akn operate 8 Mac n klo makin teruk, operation akn
diawalkan..hope mak tak akn aper...
hope sgt2 mak Selamat n cepat sembuh...

Monday, February 8, 2010

happy anniversary yg kedua, shamsul azreen....




*o8 febuari 201o*


Betapa Engkau Menyintai
Agungkan Aku Bagai Seorang Puteri
Selalu Kau Puja Diriku Ini
Melayang Aku Tak Memijak Bumi

Namun Terkadang Ku Rasakan
Apakah Sikapmu Tak Berlebihan
Aku Wanita Tak Sempurna
Bukan Sekilaunya Batu Permata

Marilah Bersama Jalani Cinta Kita Apa Adanya
Saling Mengerti Dan Sudi Menerima
Kita Manusia Biasa
Marilah Menjaga Kesucian Cinta Rahmat Yang Kuasa
Saling Berpadu Hati Untuk Berdua
Dalam Dakapan Mesra

Nikmati Suka Berbagi Duka
Seiring Denganmu Aku Bahagia
Genggam Jemari Dan Berjanji
Setia Selamanya Sampai Akhir Nanti

...i really love u sooo much my dear...

tq for being part of my life
i need u
i miss u

...eye love yen sooo much...

Sunday, February 7, 2010

satu.hari.lagi...


"cinta suci yang terindah"

Tahukah kau ….sayang ku?
Masa berlalu begitu perlahan tanpa diri mu..
Diri ku jadi tidak menentu…!

Aku rindu ingin bersama mu
Aku rindu ingin menyentuh mu

Aku rindu senyuman mu..
Aku rindu belai manja mu
Aku rindu nada suara mu
Aku rindu sentuhan mu
Aku rindu belaian kasih mu…
Arrrggghhhhhh…!
Aku dilamun rindu…!

Saturday, February 6, 2010

.dua.hari.lagi.


"cinta suci yang terindah"

dua hari lgi...
i love you, dear....

Thursday, February 4, 2010

3 hari lagi...


"cinta suci yang terindah"

Please don’t think its funny,
When I want to watch your smile.
Because for the whole of my life,
I don’t want to forget my lover...

....miss u soooo much....

Wednesday, February 3, 2010

masih menghitung hari...


"cinta suci yang terindah"
Ingin ku nyanyikan lagu rindu
Ingin ku luahkan rasa hati ku
Hanya pada mu

Kerana aku rindu
Terlalu rindu…
Aku cinta pada mu!

*rindu sgt*



"cinta suci yang terindah"

...EnaM.Hari.Lagi...

...lima.hari.lagi....


Monday, February 1, 2010


"cinta suci yang terindah"

Menghitung hari...tinggal lagi 7 hari ....
i Love my dear...

Tuesday, January 26, 2010

Cinta Eye Mo & Yen Part 3


"cinta suci yang terindah"

Menyintai seseorang adalah sesuatu perkara yang terindah yang semua orang pasti merasakannya...

Cinta yang terjalin antara Eye & Yen adalah CINTA JARAK JAUH...
banyak yang kiter kna korbankan..terutamanya tentang kepercayaan dan keikhlasan dalam sesuatu hubungan.

disebabkan Eye & Yen berjauhan, so, jarang2 la jupe..tak mcm couple lain, tiap2 ari jupe. Kadang2 rase jelous jugak, orang laen ley dating..kiter, nk tunggu sebulan, baru ley jupe..

tapi takper, ni sume dugaan, kna byk2 bersabar dan belajar utk menerima siapa si dia, macam maner life die, siapa kwn2 dia,n yang paling penting, family dia, family kita jugak.. =)

Eye kt JOHOR & Yen kt TERENGGANU... jauh kan...jauh dimata, dekat dihati..walau pon tak nmpk didepan mate, tp sentiasa tersemat kt hati...

Sunday, January 24, 2010

Cinta Eye Mo & Yen Part 2


"cinta suci yang terindah"

after 08 Febuari 2008, bermulalah segala kisah pahit dan duka dlm kehidupan seharian Eye Mo & Yen.. Semuanya tErase indah..Kadang2 Terase pahit..tp, itulah sebuah kehidupan..kalo tak rase semua tu, mesti kehidupannya belum cukup lengkap..menyayangi seseorang dan balasannya disayangi..dats Lumrah =)

Pada awal perhubungan,Eye Mo & Yen masih lagi mencari keserasian.. masih dlm proses mengenal hati..berkawan lain, bercouple lain...so now, da smpi peringkat kedua..hope, after ni ader lagi peringkat Seterusnya....InsyaAllah..

Bohonglah kalo sentiase hepi jer...mesti la ader mslh2 skit..Tp Yen ttp sabar dlm mengatasi Eye Mo...hihi..Mengalah =) biasalah perempuan, merajuk manje, nk dipujuk, nk dpt perhatian, dats normal 4 gurl n also boy... cume klo boy, die taknk tunjuk sgt..ske pndam dlm ati diam2..
takper2, yg penting, Eye Mo & Yen ley bncang elok2 n selesaikan..

Aper2 pon , Eye Mo mmg Sayang sgt kt Yen...

*** To Be continue.....

Cinta Eye Mo & Yen Part 1


LoVe Is Cinta..tanpa Cinta, kita tak akn hidup bahgia, tak akn tersenyum...

Cinta Eye mo bermula bila die Telah berjumpa dgn seseorang yg pada mulanya orang asing dlm hidupnya..entah dari mana, Yen tetiba muncul... Dari seorang Teman, Eye Mo & Yen mula berkawan...tahun 2005, Eye mo baru Part One Diploma In banking, n Yen pon StilL sTadi lagi..

1) SMS bundLe...1000sms =Sehari..
ingat lagi tak Yen?

Tetibe... di hujung thn 2007,dIsember...Yen appRoach Eye Mo coupLe...=)
Eye Mo ckp..Give me tyme To think about dat...

^Lame jugak la Eye Mo pk..^

**********************************************************

Pada tarikh yang bersejarah dalam hidup Eye Mo & Yen: 08 feb 2008

Eye Mo tlah menerima Yen Tuk mnjadi sebahagian hidup Eye mo..

to be continue...






sampai ke hujung dunia...


Sampai ke Ujung Dunia

Cinta ini menggelisahkan aku
Membuat aku gila
Andai kita terpisah
Mati rasa-rasaku…

Cinta ini membodohkan aku
Menutup akal sehatku
Andai engkau tak di sisi
Risau isi jiwaku

* Selama kau belum jadi
Milikku yang utuh
Aku akan slalu milikimu
Selama bumi masih kan terus berputar
Aku akan selalu menujumu
Walau ke ujung dunia
Cinta ini membodohkan aku
Menutup akal sehatku
Andai kita terpisah
Mati rasa-rasaku…