Monday, December 5, 2011

Dugaan yang mengajar erti hidup

Dugaan yang datang bukanlah sesuatu bebanan yang menekan jika kita adalah di kalangan org2 yang beriman. Kadangkala, hati kecil berkata jauh di sudut hati bhw ini adalah balasan atas ape yang pernah kita lakukan dahulu, namun..cepat2 padamkan kata hati kecil itu dan berkatalah bahawa ini adalah tanda kebesaran Allah SWT yang mahu menduga kita kerana Dia tahu kita boleh laluinya.. InsyaAllah =)



"cinta suci yang terindah"

Wednesday, November 30, 2011

Surah penenang jiwa

Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

Bukankah Kami telah melapangkan bagimu: Dadamu (wahai Muhammad serta mengisinya dengan iman dan hidayat petunjuk)? (1)

Dan Kami telah meringankan daripadamu: Bebanmu (menyiarkan Islam) (2)

Yang memberati tanggunganmu, (dengan memberikan berbagai kemudahan dalam melaksanakannya)? (3)

Dan Kami telah meninggikan bagimu: Sebutan namamu (dengan mengurniakan pangkat Nabi dan berbagai kemuliaan)? (4)

Oleh itu, maka (tetapkanlah kepercayaanmu) bahawa sesungguhnya tiap-tiap kesukaran disertai kemudahan, (5)

(Sekali lagi ditegaskan): Bahawa sesungguhnya tiap-tiap kesukaran disertai kemudahan. (6)

Kemudian apabila engkau telah selesai (daripada sesuatu amal soleh), maka bersungguh-sungguhlah engkau berusaha (mengerjakan amal soleh yang lain), (7)

Dan kepada Tuhanmu sahaja hendaklah engkau memohon (apa yang engkau gemar dan ingini). (8)

Sebelum itu, mari kita baca 'Rungutan Sebuah Pasu' petikan daripada Majalah GenQ Isu 2.

Sebuah pasu berharga sedang menunggu masa untuk dilelong. Harganya dianggarkan mencecah puluhan ribu. Kagum dengan pencapaian tersebut, sebuah seterika antik yang juga akan dilelong bertemu pasu tersebut dan mereka berbual-bual.

Seterika antik :Assalamualaikum.
Pasu : Waalaikumussalam. Oh, seterika antik! Apa khabar?
Seterika antik : Alhamdulillah, aku sihat walaupun sedang meniti usia emas. Aku kagum dengan kamu. Kamu bakal mendapat perhatian luar biasa hari ini. Aku ada terdengar orang ramai berbual-bual mengatakan bahawa kamu bakal menjadi rebutan orang berada.
Pasu : Ya? Semua ini bukan mudah dicapai. Bermacam-macam cabaran yang aku terpaksa tempuhi.
Seterika antik : Emm…kedengarannya seolah-olah kamu telah menempuhi masa silam yang cukup perit.
Pasu : Betul tu.
(Pasu tersebut termenung seketika sebelum mula menceritakan kisah silamnya).
1. Tanah liat dicampurkan dengan air dan kemudian diuli-uli. Aku rasa tak selesa dilenyek-lenyek dengan kasar oleh si pembuat pasu.
2. Kemudian, aku diletakkan di atas sebuah tapak yang sentiasa berpusing untuk dibentuk. Waktu tu aku rasa pening.
3. Selesai dibentuk, aku dijemur di bawah terik matahari. Aku tidak mampu lakukan apa-apa melainkan berdiam diri dan bersabar.
4. Selepas itu, aku dibakar dengan suhu yang sangat panas.
5. Aku sangkakan penderitaan aku telah berakhir. Rupa2nya tidak. Ada pula seorang tukang ukir menoreh badanku dengan pisau tajam.
6. Bagi sentuhan terakhir, seorang pelukis melukis motif yang cukup indah di atas badanku. Aku selesa diperlakukan dengan lembut oleh pelukis tersebut walaupun terasa sedikit geli.
Seterika antik : La hawla wala quwwata illa billah. Kamu memang tabah menghadapi semua itu. Kemudian, apa yang terjadi?
Pasu : Kemudian, apabila aku diperagakan di sebuah kedai, aku terpandang diriku sendiri melalui sebuah cermin. Detik itu, baru aku tahu bahawa aku sebuah pasu yang cukup indah. Kalau bukan kerana semua proses yang menuntut aku bersabar tersebut, aku pasti takkan mempunyai nilai seperti hari ini. Aku mungkin hanya akan menjadi pasu tidak bernilai, tersadai di satu sudut rumah dan berlumut.
Seterika antik : Subhanallah. Allah menguji kita, tetapi kemudian Dia menghujani rahmat di sebalik setiap ujian tersebut.
Pasu : Betul tu. Allah tidak pernah menzalimi hamba2-Nya. Tidak sekali-kali. Aku redha dan bersabar sedikit, alhasil kini aku dipamerkan megah.
“Kerana sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan. Sesungguhnya, sesudah kesulitan itu ada kemudahan.”
(Surah al-Insyirah : 5-6)
Kita sering merungut apabila berdepan dengan kesusahan seperti rungutan sebuah pasu di atas. Maha Suci Allah daripada sebarang kekurangan, apatah lagi menzalimi hamba-Nya. Allah hadirkan kesusahan untuk menghadiahkan sesudah itu kesenangan. Malah dalam ayat di atas, pengulangan wujud sebagai penegasan. Apakah kita masih ragu-ragu apabila kata-kata yang menduduki tempat pertama di dunia yang boleh dipercayai ini (ayat Allah) diulangi 2 kali?
Di samping itu, kejayaan hanya akan mampu digapai dengan keringat dan penat jerih. Mana mungkin dengan berpeluk tubuh dan goyang kaki, kejayaan, kecemerlangan datang bergolek. Mungkin ada, namun hanya satu dalam sejuta.

Kadang-kadang, bila kita ada masalah atau sedang menghadapi satu ujian yang sangat kecil, kita mudah melenting kepada Allah. Macam-macam persoalan yang kita bangkitkan. Sedangkan Allah lebih mengetahui apa yang kita tahu. Dia lebih tahu apa yang terbaik untuk kita. Ada pula kita marah pada Allah kerana perlakukan kita dengan masalah dan berbagai dugaan.

Secara tidak sedar, sebenarnya kita tak yakin dan percaya pada Allah yang Dia akan selesaikan masalah kita.

"Yakin dan percaya = Iman"

Ujian atau masalah itu sebenarnya adalah penilai bagi iman kita. Jika kita benar-benar redha dan pasrah dengan aturan Allah, kita hanya akan tersenyum dan menerima apa sahaja yang Allah aturkan pada kita. Sebaliknya, kita akan bangkitkan banyak persoalan dan ada pula yang marah pada Allah kerana perlakukan kita sedemikian rupa. Jika perhatikan pada Surah Al-Insyirah,

"Bukankah Kami telah melapangkan bagimu: Dadamu (wahai Muhammad serta mengisinya dengan iman dan hidayat petunjuk)? (1)"

tetapi oleh sebab kita mudah lenting dan tidak yakin juga percaya pada Allah, iman kita telah berkurangan dan kita telah jauh daripada petunjuk. Bukankah Allah yang telah memberi masalah dan ujian itu pada kita? Dan sepatutnya kita mohon pada Allah agar selesaikan masalah dan ujian itu. Namun kebanyakkannya, kita mengeluh, marah pada Allah dan tidak mohon pada-Nya agar dipermudah dan diselesaikan masalah itu. Tak solat, tak baca Al-Quran dan berzikir. Mana mungkin petunjuk untuk selesaikan masalah atau ujian itu. Sebaiknya, kita lebih dekatkan diri pada Allah ketika ditimpa masalah dan ujian namun janganlah pula setelah kita menggapai kesenangan, kita lupa yang dahulu kita pernah susah dan dekatkan diri kepada Allah. Bak kata pepatah,

"Kawan ketawa ramai, kawan menangis kurang"

Usah kita lupa pada Allah setelah Dia berikan kita kemudahan dan kesenangan setelah kesulitan. Sentiasalah mengenang tatkala kita menghadapi kesusahan siapa yang tolong? Manusia hanyalah perantara dan Allah lah yang sebenarnya yang telah menolong kita dalam apa jua urusan.

Oleh sebab itu, di kala kita resah, sedih dengan masalah atau ujian yang sedang dihadapi, mohonlah pada Allah, baca dan hayati maksud surah ini dan yakin juga percayalah Allah akan berikan kita kesenangan setelah Dia memberikan kita kesulitan.

"cinta suci yang terindah"

Tenanglah wahai hatiku..


Dengan lafaz Bismilahirrahmanirrahim aku mulakan coretan hati yang tak seberapa ini.. apa yang tersirat di hati ini sungguh menyesakkan sehingga kadang2 aku jadi begitu sedih hingga air mata ku mengalir tanpa henti. di tikar sejadah saksi air mata ini turun...

Wahai hatiku,
tenanglah dikau...

Wahai hatiku,
kuatkan aku untuk melalui saat2 ini,
berikan aku kekuatan untuk membuat insan lain bahagia melihat aku,
berikan aku senyuman yang ikhlas,
berikan aku petunjuk ke jalan yang benar.

Wahai hatiku,
sesungguhnya saat ini aku tidak tenang,
fikiranku celaru,
aku buntu..

Wahai hatiku,
Janganlah menangis lagi,
Dikau tahu bhw Allah SWT berada di setiap saat,
kepada Allah SWT tempat hati kecil ini mengadu..

Wahai hatiku,
Kuatkan imanku kepada Allah SWT,
Jauhilah aku daripada melupakan-NYA,
Dekatkan aku dengannya.

Wahai hatiku,
dikau perlu tahu bahawa setiap yang Allah beri itu setimpal dengan kekuatan kita,
maka hatiku, terimalah dan redha dengan apa yang Allah tentukan.

Semoga Allah sentiasa menunjukkan aku dan insan sekelilingku ke jalan yang benar..
Dugaan yang dihadapi ini adalah salah satu tanda Allah masih sayang pada kita..

Wahai hatiku,
bangkitlah daripada derita ini dan sentiasa redha dengan apa jua keadaan.
















"cinta suci yang terindah"

Friday, November 25, 2011

Ombak Rindu

SINOPSIS

Izzah (Maya Karin), gadis yatim piatu yang kematian ibu dan ayah akibat kemalangan jalan raya. Justeru itu, ayah saudaranya, Taha, mengambil tugas memelihara Izzah. Pada masa sama, Pak Cik Taha banyak berhutang. Disebabkan kesempitan wang dia sanggup menjual Izzah kepada seorang tauke kelab malam.

Di situlah dia berkenalan dengan seorang pelanggan bernama Hariz (Aaron Aziz). Hariz sanggup ‘membeli’ Izzah dengan harga yang mahal dari tauke kelab itu dan mahu membawa dia keluar dari neraka jahanam itu. Atas permintaan Izzah, akhirnya Hariz berkahwin dengan Izzah, tetapi dengan syarat semuanya mesti dirahsiakan.

Kehadiran Mila Amylia (Lisa Surihani), anak Tan Sri Rashdan, model dan pelakon terkenal akhirnya menggugat kebahagiaan Izzah dan Hariz. Apakah mereka bermadu?

Antara pelakon yang membintangi filem ini ialah Aaron Aziz, Maya Karin, Lisa Surihani, Bront Palarae, Julia Ziegler, Azizah Mahzan, Zaidi Omar, Normah Damanhuri, Fauzi Nawawi, Nadia Nisa, Mislina Mustafa, Kamarul Hj Yusof dan Yap Leong Chai.
Teraju utama Ombak Rindu






Filem Ombak Rindu adalah adaptasi daripada Novel Ombak Rindu karya Fauziah Ashari keluaran Alaf 21. Filem ini akan ditayangkan di pawagam seluruh Malaysia pada 1 Disember 2011.


"cinta suci yang terindah"

Saturday, November 19, 2011

Saat-saat lafaz sakinah

entri kali ni untuk bacaan kalian semua yg mana bakal berkahwin esp gegurl & boboi yg akan berkahwin di JOhor.

Lafaz Sakinah ni hanya dibaca di Johor sahaja n diberi pilihan either nak baca or not. so, my dad ckp, lafazla coz aku kawen dengan org luar ( bukan org Johor).. tunjuk adat kite pada org luar.

part baca lafaz sakinah adalah part paling sedih taw..sampai la ni, aku masih lagi teringat2..syahdu sgt n tetamu yg datang pon time aku nikah aritu nangis..


**hubby **
“ADALAH saya, Shamsul Azreen bin Mohamad, suami kepada Noor Aini binti Sudin yang telah menerima tanggungjawab, dengan ini menyerahkan kepada isteriku dengan mas kahwin sebanyak RM 200 tunai. Oleh itu, hendaklah kamu, isteriku, menunjukkan taat setia kepadaku sebagai suami dengan mengikut segala perintah dan nasihatku selagi mana ianya tidak bercanggah dengan hukum Islam dan Undang-Undang Negara,” lafaz Azreen dengan suara yang perlahan dan tenang. Kemudian dia beralih kepada Aini yang telah sah menjadi isterinya. Tangan dihulur, dan Aini mencium lembut tangan suaminya.

Aini membetulkan simpuhnya. Dengan tenang dia menerima mas kahwin daripada suaminya dan melafazkan ikrar sakinah yang tertera di atas kertas di hadapannya.

**me**
“Adalah saya Noor Aini binti Sudin, isteri kepada kekanda dengan penuh kesyukuran menerima mas kahwin ini sebagai tanda ikatan murni dan suci dan akan menumpukan sepenuh perhatian terhadapmu dan taat setia yang tidak berbelah bahagi kepada kekanda, dan adinda mengharapkan kepada kekanda agar sentiasa memberi bimbingan dan nasihat serta tunjuk ajar demi kepentingn dan kebahagiaan bersama. Semoga Allah merestui perkahwinan kita,” lafaz Aini dengan suara yang penuh dengan getaran.

**************************************

**My Mum**

Anakku, Noor Aini binti Sudin ...Hari ni kamu akan berpindah dari naungan dan perlindungan ibu dan ayah ke suatu alam yang baru di bwh naungan suamimu. Ibu telah mendidik dan mengasuhmu sebaik mungkin untuk mnjadi seorang anak yang solehah. Hari ni, ibu mengharapkan kepadamu untuk melaksanakan segala tunjuk ajar dan nasihat ibu selama ini. Jadikan lah dirimu itu sebagai seorang isteri yang solehah. Nescaya suamimu akan mnjdi teman yang mesra kpdmu. Berikan khidmat dan ketaatan mu kpdnya dgn jujur dan ikhlas. Hendaklah kamu menjaga perkataan, budi pekerti dan tingkah lakumu terhadpanya. Jagalah maruah dirimu dan maruah keluargamu. Taatilah Allah di sepnjg hidupmu. Dan jgnlah sesekali kamu melupakan akan kedua ibu bapamu. Semoga Allah memberikan ketabahan dan keafiatan serta ketenangan dan kebhgiaan kpd kamu. Ibu juga menghalalkan segala mkn minum dan jasa bakti yg tlh ibu berikan kpdmu. Maafkan ibu segala kesilapan dan kesalahan semasa mendidikmu.

********sebak sgt2 time ni*********

**me**

Ibu,

Budi dan jasamu selama ini tidak dpat sy bls,hari ni saya akn berpindah dari naungan ibu ke satu alam yg baru yg belum saya ketahui. Saya mohon doa restu ibu agar saya dapat menghadapi cabaran rumah tangga dgn sabar . Saya ucapkan jutaan terima kasih yg tidak terhingga di atas segala tunjuk ajar , bimbingan dan nasihat dan kasih sayang yang tidak ternilai. Ampunkan segala dosa dan kesilapan sy semasa berada dengan ibu. Terima kasih ibu.

*******************************************************

**my Dad**

Adalah saya , Sudin bin Awang, bapa kepada Noor Aini binti Sudin dari saat ini menyerahkan tanggungjawab, nafkah,perlindungan, keselamatan , kasih sayang, dan tanggungjawab agama islam kpd kamu Shamsul Azreen bin Mohamad. Semoga diberkati olah Allah SWT di atas kmu, dan orang yg membawa tanggungjawab kamu dan zuriat kamu.


**hubby**

Dengan ini saya Shamsul Azreen bin Mohamad Suami yang sah kepada Noor Aini binti Sudin bersyukur kepada Allah s.w.t di atas anugerah nikmat iman, islam, kesihatan dan isteri serta berterima kasih kepada semua pihak yang terlibat bagi menjayakan majlis akad nikah ini.

Oleh itu mulai saat ini, saya menerima tanggungjawab sebagai suami kepada isteri saya Noor Aini binti Sudin. Dan akan berusaha dengan sebaik-baiknya untuk menjalankan tugas sebagai suami seperti berikut:

1. Memberi nafkah zahir dan batin.

2. Pemeliharaan dan perlindungan yang sempurna.

3. Keselamatan yang terjamin.

4. Memberi bimbingan dan panduan ke jalan yang diredhai oleh allah s.w.t.

Saya mengharapkan doa restu dari semua pihak terutama kedua ibubapa dan kedua ibubapa mertua saya. Sekian terima kasih.


Sedihkan?? huhu..='(

Kenapa wanita mudah menangis?




Note: Di bawah ini hanyalah sebagai pengetahuan kepada anda sekalian untuk mengetahui kenapa perempuan mudah menangis. Supaya bagi mereka-mereka yang lelaki tahu, kenapa teman wanita mereka terlalu mudah untuk mengalirkan air mata sekiranya berlaku sesuatu dalam perhubungan.

Suatu hari, seorang anak bertanya kepada ibunya, “Ibu, mengapa ibu menangis?”
Ibunya menjawab, “Sebab ibu adalah perempuan, nak.”

“Saya tidak mengerti ibu,” kata si anak.

Ibunya hanya tersenyum dan memeluknya erat. “Nak, kau memang tak akan mengertiĆ¢€¦”

Kemudian si anak bertanya kepada ayahnya. “Ayah, mengapa ibu menangis?”
“Ibumu menangis tanpa sebab yang jelas,” sang ayah menjawab.

“Semua perempuan memang sering menangis tanpa alasan.”

Si anak membesar menjadi remaja, dan dia tetap terus bertanya-tanya, mengapa perempuan menangis? Hingga pada suatu malam, dia bermimpi dan bertanya kepada Tuhan, “Ya Allah, mengapa perempuan mudah menangis?” Dalam mimpinya dia merasa seolah-olah mendengar
jawapannya:

“Saat Ku ciptakan wanita, Aku membuatnya menjadi sangat utama.

Kuciptakan bahunya, agar mampu menahan seluruh beban dunia dan isinya, walaupun juga bahu itu harus cukup nyaman dan lembut untuk menahan kepala bayi yang sedang tertidur.

“Kuberikan wanita kekuatan untuk dapat melahirkan bayi dari rahimnya, walau kerap berulangkali menerima cerca dari si bayi itu apabila dia telah membesar.

“Kuberikan keperkasaan yang akan membuatnya tetap bertahan, pantang menyerah saat semua orang sudah putus asa.

“Ku berikan kesabaran jiwa untuk merawat keluarganya walau dia sendiri letih, walau sakit, walau penat, tanpa berkeluh kesah.

“Kuberikan wanita perasaan peka dan kasih sayang untuk mencintai semua anaknya dalam apa jua keadaan dan situasi. Walau acapkali anak-anaknya itu melukai perasaan dan hatinya. Perasaan ini pula yang akan memberikan kehangatan pada anak- anak yang mengantuk menahan lelap. Sentuhan inilah yang akan memberikan kenyamanan saat didakap dengan lembut olehnya.

“Kuberikan wanita kekuatan untuk membimbing suaminya melalui masa-masa sukar dan menjadi pelindung baginya.
Sebab bukankah tulang rusuk yang melindungi setiap hati dan jantung agar tak terkoyak..?

“Kuberikan kepadanya kebijaksanaan dan kemampuan untuk memberikan pengertian dan menyedarkan bahawa suami yang baik adalah yang tidak pernah melukai isterinya. Walau seringkali pula kebijaksanaan itu akan menguji setiap kesetiaan yang diberikan kepada suami agar tetap berdiri sejajar, saling melengkapi dan saling menyayangi.

“Dan akhirnya, Kuberikan wanita air mata, agar dapat mencurahkan perasaannya. Inilah yang khusus kepada wanita, agar dapat dia gunakan bila-bila masa pun dia inginkan. Ini bukan kelemahan bagi wanita, kerana sebenarnya air mata ini adalah “air mata kehidupan.”



"cinta suci yang terindah"

Tatkala air mata seorang perempuan itu jatuh...



Berhati-hati jika kamu membuat
seorang wanita itu menangis..
kerana saat itu Allah SWT
mengira air matanya..

Wanita datang dari tulang

... rusuk lelaki, tidak dari kakinya

untuk berjalan di atasnya,

bukan dari kepalanya untuk

menjadi lebih degil, tetapi dari

sisinya untuk menjadi sama, di

bawah lengan untuk dilindungi

dan di sebelah sisi hatinya

untuk disayangi..♥


"cinta suci yang terindah"

Dating dgn si dia tercinta :)


Morning...

lame da tak update entry kt sini..bz sgt lately ni.tak sempat nk update stori mori kt sini. btw, tak lame lagi tadika nk buat Graduation Day..so, sgt bz nk wat preparation.. decoration, persembhn, aturcara n mcm2 lagi =) its ok, Allah always beside me.. n also my Hubby tercinta will support i..hihi =)

Semalam pegi dating dgn si dia kt Pantai Kemasik, Terengganu..nice place! lebih kurang 30minit dari rumah kami dan dgn kelajuan 80km/j..tak bawak laju2 nnt si dia marah =P so, apa lagi..aku berphotoshoot la..hihi..pantang jumpe kamera..dats y la my hubby bagi hantaran kamera DSLR time wedding aritu =)

next time nak p lagi la..nk melihat keindahan ciptaan Allah SWT.

so, disini aku nk share skit pic photoshoot aku =) si dia hnya amik gmbr je..







Tq soo much to http://dalzbuttoncraft.blogspot.com/ nice maxi skirt =)

Monday, September 19, 2011

Di mana letaknya syurga seorang isteri?





Assalamualaikum w.b.t..

Semoga hari ini membawa 1001 keberkatan dari Tuhan pencipta alam~

Entri hari ni mengenai di mana letaknya syurga seorang isteri.. Seperti mana yang kita tahu syurga seorang isteri adalah di bawah keredhaan seorang yang bergelar suami.

Saat aku telah sah bertukar milik yang asalnya milik kedua ibu bapaku, aku sedikit gementar apabila mengenangkan aku kini telah bersuami. Syurgaku kini di bawah keredhaan suamiku. Bukan lagi di bawah telapak kaki ibuku.

Wahai wanita yang bergelar isteri, taatlah kamu pada suamimu...

syurgamu pada redha suami-suami kamu. Jangan pernah terlupa tentang itu. Pesan ini kutitipkan jua buat diri sendiri yang bergelar isteri . Mohon agar tidak terlupa syurga ku nanti sudah berpindah milik. Redha sang suami wajib dijunjung tinggi. Jangan pernah berkelakuan seperti sifatnya wanita durjana yang sentiasa menderhaka. Kelak tiada terhidu hatta haruman syurga, apatah lagi menjedi penghuninya.

Buat mu suami,
pimpinlah isteri kalian dalam mengenal ALLAH dan mencintai Rasul. Nescaya, kalian perolehi ketaatan mereka. Bersabarlah dalam memimpin isteri-isteri kalian. Sesungguhnya mereka berasal dari tulang rusuk kalian yang bengkok.Jika terlalu keras meluruskan mereka, pasti patah. Jika terlalu alpa dan bersahaja melentur mereka, pasti hanyut. Maka, bersederhanalah.

Andai kalian amati asal kejadian wanita, pasti kalian mengerti betapa wanita benara-benar perlukan perlindungan,didikan dan kasih sayang kalian. Rusuk kiri itu dekat dengan lengan untuk dilindungi, hampir dengan hati utuk dicintai.

Wanita. Fitrahnya indah. Sebagaimana sunyinya Nabi Adam tanpa Hawa. Begitu jua kalian wahai lelaki. Sayangi dan cintailah kami.

Ya Allah, semoga aku adalah sebahagian dari yang menghuni syurgamu dan jadikanlah aku isteri yang sentiasa diredhai oleh suamiku~ InsyaAllah..


Saturday, September 10, 2011

Shila Amzah Superb!!

Entri kali ni nak cite pasal Shila Amzah. Aku mmg da lame gile admire dgn vocal die.. vocal die mmg superb n die ader identiti tersendiri.. bile da nyanyi , meremang bulu roma aku..sedap wooo... lagu hit di skrg ni (BERIBU SESALAN) - 3 suara.. Sangat Sentap dan Sedap!!

bila aku search dalam youtube, byk giler lagu yang die buat cover~ Superb la Shila Amzah!!

ni salah satu fevret aku...Acoustic cover beribu sesalan.. best kn ??





Ku susuri malam ini
Yang tidak berbintang sunyi sepi
Juga rembulan dah menghilang
Dalam kelam ku sendiri

Ku mencari hembus bayu
Yang selalu berbisik madah rindu
Kini membisu dalam sayu
Tidak ku temu suaramu

Kekasihku di jalanan yang berliku
Di saat ku perlukanmu
Tertutup jua segalanya terhadapmu
Di sini ku tersedu-sedu

Setelah cinta pergi
Ku mengusung duka ini diiringi
Kisah janji dimungkiri lagi

Kekasihku di jalanan yang berliku
Di saat ku perlukanmu
Tertutup jua segalanya terhadapmu
Di sini ku tersedu-sedu

Setelah cinta pergi
Ku mengusung duka ini
Diiringi

Kisah janji
Dimungkiri
Dimungkiri

Sia-sia ku
Mencintaimu
Setia padamu
Percayakanmu

Sebak dadaku
Retak hatiku
Luka jiwaku
Dihiris pilu

Sia-siaku
Mencintaimu
Setia padamu
Percayakanmu

Sebak dadaku
Retak hatiku
Luka jiwaku
Dihiris pilu

Beribu sesalanku



"cinta suci yang terindah"

MP3 SONY W262


Entri pagi ni nak cite pasal MP3 SONY yang terbaru dari SONY.. kali ni SONY keluarkan W-260 series..mmg smart sangat , cute n bergaya bila da letak kt telinga anda. Promote gitu..hihihi..


NWZ-W262/263 Spec:

- Memory : 2gb / 4GB
- Input / Output Terminals : USB miniB connector / Hi-Speed USB (2.0)
- Power Source : Built-in Li-ion Rechargeable Battery / USB power (from a computer via a USB connector of the player)
- Recharging Method : USB-based charging only
- Recharge Time : Approx. 1.5 hrs (full charge)(Quick Charge
- 3 min charge for up to 90 min Playback)
- Weight : Approx. 43g
- Searching Methods : ZAPPIN%u2122 (Short / Long) / Folder Skip
- Play Mode : Repeat / Shuffle & Repeat
- Continuous Playback Time : Approx. 11 hrs (128kbps)

File Formats Supported
- MP3 Audio- WMA Audio- AAC-LC Audio- Linear-PCM Audio

Features :-Water Proof-support synching with iTunes & PlayStation 3.

tuk keluaran mp3 ni, die ader 4 kaler..mcm pic kt atas ni.. putih, hitam, pink kuning, hijau petronas ungu..comel2 gitu =)

kalo letak kt tapak tangan,kecik je taw..aku da beli Sony mp3 ni my hubby..birthday present =) puas hati bila tgk my hubby senyum je.. aku beli kaler hijau purple ni..


ni version hitam =)


ni version putih =)


ni version pink kuning =)


kalo korang semua suke dgr lagu, elok la kalo dapat satu mp3 ni. sesuai sangat untuk layan lagu dalam LRT, bas, kt tmpt keje time lunch hour..jangan layan mp3 time koje..nnt bos panggil pon tak dgr..tak pasal2 kna marah. harga pon murah. only RM299. grab it!