Monday, September 19, 2011

Di mana letaknya syurga seorang isteri?





Assalamualaikum w.b.t..

Semoga hari ini membawa 1001 keberkatan dari Tuhan pencipta alam~

Entri hari ni mengenai di mana letaknya syurga seorang isteri.. Seperti mana yang kita tahu syurga seorang isteri adalah di bawah keredhaan seorang yang bergelar suami.

Saat aku telah sah bertukar milik yang asalnya milik kedua ibu bapaku, aku sedikit gementar apabila mengenangkan aku kini telah bersuami. Syurgaku kini di bawah keredhaan suamiku. Bukan lagi di bawah telapak kaki ibuku.

Wahai wanita yang bergelar isteri, taatlah kamu pada suamimu...

syurgamu pada redha suami-suami kamu. Jangan pernah terlupa tentang itu. Pesan ini kutitipkan jua buat diri sendiri yang bergelar isteri . Mohon agar tidak terlupa syurga ku nanti sudah berpindah milik. Redha sang suami wajib dijunjung tinggi. Jangan pernah berkelakuan seperti sifatnya wanita durjana yang sentiasa menderhaka. Kelak tiada terhidu hatta haruman syurga, apatah lagi menjedi penghuninya.

Buat mu suami,
pimpinlah isteri kalian dalam mengenal ALLAH dan mencintai Rasul. Nescaya, kalian perolehi ketaatan mereka. Bersabarlah dalam memimpin isteri-isteri kalian. Sesungguhnya mereka berasal dari tulang rusuk kalian yang bengkok.Jika terlalu keras meluruskan mereka, pasti patah. Jika terlalu alpa dan bersahaja melentur mereka, pasti hanyut. Maka, bersederhanalah.

Andai kalian amati asal kejadian wanita, pasti kalian mengerti betapa wanita benara-benar perlukan perlindungan,didikan dan kasih sayang kalian. Rusuk kiri itu dekat dengan lengan untuk dilindungi, hampir dengan hati utuk dicintai.

Wanita. Fitrahnya indah. Sebagaimana sunyinya Nabi Adam tanpa Hawa. Begitu jua kalian wahai lelaki. Sayangi dan cintailah kami.

Ya Allah, semoga aku adalah sebahagian dari yang menghuni syurgamu dan jadikanlah aku isteri yang sentiasa diredhai oleh suamiku~ InsyaAllah..


No comments:

Post a Comment