Friday, September 2, 2011

Experience terindah

Sudah hampir tiga bulan aku bekerja sebagai seorang guru tadika.. seronok sangat dapat mengajar kanak2 yang baru hendak mengenal dunia. mereka banyak bertanya dan aku tnpa kenal erti penat dan lelah tetap menjawab setiap pertanyaan mereka. mereka sangat2 comel. walaupun mereka agak aktif, tp aku tahu. itula sikap yang bagus..its better jadi hyper compare pasif ye anak2...hihihi =)

di sini aku nk kongsi pengalamanku sebagai guru tadika ::

Pertengahan bulan Julai 2011 tadika ku membuat lawatan ke Mini Zoo, Kemaman.. pelbagai keletah dan karenah ketika mereka sedang melihat binatang.. seonok tgk mereka, tapi ada juga yang takut dengan binatang..nak tergelak pon ade jugak. dalam kelasku, dia ku lihat macam Hero..tp, bila tgk binatang, terus taknak bergerak.. nasib baik la en.hubby ikut skli..bolehla tolong dukung student aku tu...

Ummar: Teacher, ummar takut la..
Teacher: takut apa ummar?
Ummar: Ummar takut tgk elephant..takut tgk tiger
Teacher: abes tu, ummar nak buat ape ni?
Ummar: Ummar nk duduk sini je(sambil peluk botol airnya)
Teacher:ok2, ummar nk tgk binatang ape? teacher bwk ummar k=)
Ummar: Ummar nk tgk tortoise..
Teacher: tak takut tortoise?
Ummar:tak, tortoise kecik.
Teacher:ok, bereh Ummar..

After tu, en.hubby la kena angkat ummar time otw nk p tgk Tortoise..hihihi...
Ummar..Ummar~


No comments:

Post a Comment