Friday, September 9, 2011

APAM POLKA DOT MRSAIREEN.BLOGSPOT.COM




Selamat petang~ akhirnya siap jugak apam polka dot aku petang ni..hihihi..nk wat surprise tuk encik hubby =) encik hubby keje arini, mlm nnt la baru dapat jumpe die...
pic apam polka dot aku tak masukkan.. apam ni aku design spesel tuk blog aku ni =)
WWW.MRSAIREEN.BLOGSPOT.COM
syantek kn..hihihi.. rasanya same je..cume design kali ni berbeza.. aku ni da gian nk buat cupcake..hopefully hujung bln ni dapat beli oven =)


ni plak design tuk my lovely hubby =) love him sooo much.
kat sini, aku sertakan resepi APAM POLKA DOT =)

3 biji telur
275gm Tepung gandum @ 2 1/5 cawan
220gm Gula @1 cawan +2sudu camca besar
150ml susu segar @susu sejat (3/4 cawan)
3 sudu teh baking powder
1 sudu esen vanila
1 sudu ovalette

  1. masukkan semua bahan apam kedalam mangkuk mixer dan pukul dengan kelajuan maksima sehingga kembang
  2. bahagikan adunan kepada beberapa bahagian,kemudian titiskan pewarna mengikut pilihan
  3. masukkan setiap adunan berwarna kedalam piping bag
  4. picitkan adunan ke dalam mangkuk kertas-setengah sahaja
  5. letakkan filling secukupnya-nak senang masukkan dalam plastik kemudian picitkan
  6. picit lagi adunan sama @ warna berbeza sehingga hampir penuh.
  7. last sekali dot-dot kan dengan warna pilihan,kemudian kukus selama 10-15minit @ sehingga masak

No comments:

Post a Comment