Saturday, October 23, 2010

I'm back!!




dear my blog...

da lame aku tak mencoretkan diariku di dlm blogku ini... terlalu bz sehingga tak berkesempatan nk menyinggah...

Pelbagai cerita suka dan duka yang berlaku didalam hidupku...tujuh bulan telah berlalu...aku masih lagi tetap aku. cuma status ku ini telah berubah..berubah kerana seorang lelaki~aku telah dimiliki..tp , tuk permulaan ni, aku tak mahu cerita lagi pasal status aku ni..

April,Mei, Jun, Julai, Ogos, Sept, Oct....

April 2010...

After abes VIVA, n setel everything..aku merantau ke kL..belom rezeki dapat keje lagi tyme tu.. penghujung bulan april, bakal ibu mertuaku telah dimasukkan ke HKL..so, aku dgn senang hati menjage beliau.. bukan orang lain pon, ibu aku jugak nnt..=)

Mei 2010...

Dua Dunia...knape aku kate dua dunia...bila adanya gembira, pasti ada sedih...
kisah sedih yang melanda aku dan si dia.. pada 11Mei 2010...Kak yong accident..keadaan k.yong sgt teruk..k.yong terlantar di hospital..begitu juga dgn bakal ibu mertuaku..mereka berdua berada di hospital yg same. Bakal ibu mertuaku terlantar di hospital kerana menghidapi kanser.. SEDIH yang teramat..aku hanya mampu berdoa tuk mereka berdua.. Pada 23 Mei 2010, aku rase tak sedap hati..entahlah..aku pon tak phm perasaan ini... Jam menunjukkn pukul 930 mlm..si dia menelefonku..=( bakal ibu mertuaku telah kembali ke rahmatullah..ketika itu, aku dalam perjalanan pulang dari Perak=>KL.. hnya Tuhan yang tahu perasaan aku ni..smpai KL area kol, 1230mlm.. da lewat klo aku nk trus balik ke Pekan, Pahang..

Keesokan paginya, aku amik tiket ke Pekan, Pahang..tiketku pukul 1030pagi..smpai di pekan pukul 500petang..bas agak lambat...tak sempat aku nk melihat muka arwah untuk kali terakhir..Semoga arwah ibu ditempatkan dikalangan org2 yang beriman..InsyaAllah~ berakhirlah Mei untukku...

Jun 2010...

Tiada apa yang berlaku di jun..aku masih mencari keje..mcm2 interview da aku pegi...mcm2 vacant da yg aku isi...dan di penghjung bulan jun...ketika aku jalan2 di Tesco extra Cheras...aku ternampak satu vacant...aku try n trus dpt~Alhamdulillah...bermula la kerjaye ku di bulan julai nnt~

Julai 2010...

1st julai..1st day mula keje..keje yg sgt fun..keje ku sbgai retail sales coordinator..seronok sgt keje kt kedai jam tu..walaupun basic gajiku tak sebesar dan setinggi ijazahku dan juga tidak seglamour mane, tp aku sentiase bersyukur kerana aku mnjlani kehidupan dan kerja yg sgt seronok..aku dapat bos yg baik, partner yg baik..sebulan berlalu dengan hepi...

Ogos 2010...

aku masih lagi bekerja di tempat yg same dan pada pertengahan ogos '10..aku telah bertukar keje..di Habib jewels.. erm..mencarik pengalaman kerja=) until now...aku masih lagi di situ...

September 2010...

kehidupanku seperti biase..Cuma, pada bulan ni status aku telah bertukar...dari SINGLE-> IN A RELATIONSHIP -> ENGAGED...

Alhamdulillah...pada 11 September'10, aku telah bertunang dengan Shamsul Azreen Mohamad~
Semoga Allah sentiase meredhai hubungan kami berdua hingga ke akhir hayat kami berdua..dan InsyaAllah, kami mndapat restu kedua belah pihak...


......25 September 2010....

majlis Hari Raya di company si dia...


to be continue...










"cinta suci yang terindah"

No comments:

Post a Comment